joi, iunie 02, 2011

Gogosi.....











Gogosi....ce poate fii mai bun? 
Desi am mai postat o data aceasta reteta cu mult timp in urma,la cererea unor dragi prietene o sa o postez inca o data...pentru circa 60 de gogosi eu am folosit:
500 g faina , 2 oua , o lingura de zahar , o jumate de lingurita de sare , drojdie cat o nuca , coaja rasa de la o jumatate de lamaie , circa 300 ml lapte caldut , 50-60 ml ulei de floarea soarelui , 1 plic de zahar vanilat , zahar praf pentru pudrat.
Am pus faina,sarea , zaharul si zaharul vanilat in bolul mixerului(deobicei fac aluatul cu mana....imi place mai mult,dar azi aveam de facut mai multe lucruri si am hotarat sa folosesc mixerul)am amestecat bine,am adaugat ouale si coaja rasa de lamaie.
In laptele cald am pus drojdia proaspata ,am amestecat bine si am  adaugat la faina.
Am adaugat si uleiul(cand fac aluatul cu mana imi umezesc din cand in cand mainile cu ulei in timp ce framant) putin cate putin si am lasat la mixat circa 10 minute(aluatul trebuie sa primeasca aer si sa nu se mai lipeasca de pereti vasului si de maini).
Cand a fost gata am transferat aluatul care este nici moale dar nici tare intr-un vas mare,am acoperit si tinut la cald pana si-a triplat volumul(circa 1 ora jumate).
Am scos cate putin din aluat,am intins o foaie groasa de circa 1 cm(aici trebuie sa aveti mare grija...secretul unui aluat pufos si o gogoasa umflata este sa nu scoateti aerul din aluat in timp ce-l intindeti...facaletul nu trebuie apasat tare mai ales pe marginea aluatului),am taiat forme rotunde din aluat cu gura unui pahar.
Am intins bucatile de aluat pe o fata de masa curata si am mai lasat sa dospeasca inca 40 minute(pana si-au dublat volumul).
Am incalzit ulei(mult ulei)intr-o tigaie de teflon ...si cand uleiul s-a incins(am pus o bucata mica de aluat si a inceput sa sfaraie)am inceput sa coc gogoasele.
Am pus cate 4-5 bucati(asta pentru ca am o tigaie lata dar gogoasele trebuie coapte putine deodata) si am lasat sa creasca ,sa se umfle si sa prinda culoare.
Am scos gogoasele pe o farfurie si am pudrat fiecare gogoasa cu zahar praf.
Se lasa pe farfurie sa se raceasca putin(gogoasele nu se suprapun calde pentru ca se deformeaza si strica aspectul una alteia).
Sper ca v-am fost de folos....daca nu am fost destul de coerenta(este 1 jumate noaptea) nu ezitati sa-mi scrieti! 
                                           Va doresc Pofta buna!!!

25 de comentarii:

Ana Thomas spunea...

Saru'mana mult pt efort, Judy!!!!!Dar sa stii ca a meritat!!
Maine fac gogosi!!!Yayyyy!

fly2sky spunea...

Ce bine arata!! si ai mei copii sunt innebuniti dupa gogosi :)

April spunea...

pufoase, gustoase, hmmmmmm, multumim zana a dulciurilor!

Hiperica di Lady Boheme spunea...

Fantastici, una vera delizia!!!! Bravissima, baci

Eniko spunea...

Si eu sunt innebunita dupa gogosi!!!Foarte buni!!!Yummi!!!

Bianka spunea...

Imádnivaló, nagy-nagy kedvenc

Rosita Vargas spunea...

exquisitos se ven hermosos y muy ricos,buena idea la de tu amigo,cariños y abrazos.

Carmen spunea...

Vai ce bine arata!!!
...asa frumosi,pufosi,rumeni si pudrati cu zahar ii facea si draga mea bunica!(amintiri din dulcea copilarie!!!)
Mii de multumiri pentru reteta!
Te pup si iti doresc o zi frumoasa!xxx

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Ana ,ai facut?Cum au iesit???

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Fly...gogosile sunt ca si ciresele...daca incepi sa mananci nu te mai poti opri :-),cel putin la noi in casa asa e!Multumesc de vizita...pupici!!!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Multumesc eu April pentru vorbele-ti frumoase!!Te imbratisez!!!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Lady,grazie...carina come sempre!!!

Ana Thomas spunea...

Astazi, astazi....dar, stai asa ca la mine ii dimineata devreme!!!
Zau ca-mi ploua-n gura de pofta!!!
Te pup, draga mea!!!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Pai nu degeaba am zis eu sa facem un gogosi party Enikö draga!!!
Te puuuuuuuuup!!!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Bianka,a mi kedvencünk is!!! Szia.

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Rosita,gracias cariño.Un beso!!!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Carmen ,multumesc mult!Esti o scumpa!!!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Ana te puuuup si eu si......spor!!!

angi spunea...

Mie inca nu mi-au iesit niciodata asa de frumoase..."pantlikas fank",dar mami le face suuuuper.Zici ca sunt facute de mana ei,dar te pui cu judy!Ea le stie pe toate si inca nu e bunica!:))Asa ii consolez eu pe baietii mei...atunci va avea gustul "mint a mamae"....

pansy spunea...

judy,a ta sunt!

April spunea...

La multi ani, Zana dulciurilor!
Distractie placuta si asteptam pozici de la marele chef!
Tot binele din lume!
Muchos besos!

http://april2april.blogspot.com/2011/06/feliz-cumpleanos-hadas-dulces.html#links

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Muchas gracias cariño!!!Eres un Angel!!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Angi,multumesc.Am si uitat ca se spun panglikás :-) Te imbratisez!!!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Pansy,pentru todeauna? :-)

Anonim spunea...

buy valium cat valium purchase - buy valium london

Bine ati venit !!!