miercuri, ianuarie 13, 2010

"CROSTATE"








Pentru "pasta brisee"avem nevoie:300g faina,100g zahar,170g unt,un ou intreg mare,o lingurita mica de sare,o lingurita mica de drojdie uscata,coaja rasa de la o lamaie.Amalgamam totul si lucram aluatul pana devine ca o plastilina.Acoperim cu folie alimentara si tinem la frigider cel putin 30 minute.Intre timp ungem o tava de 23 cm diametru sau tavi mici de tarte cu unt. Scoatem aluatul,intindem o foaie subtire cu care acoperim tava.Taiem surplusul de aluat apasand pe bordul tavii cu sucitorul.Acoperim pasta cu folie de aluminiu si punem peste, boabe de fasole(asta ajuta sa nu creasca aluatul prea tare)si bagam la cuptor la 180ºC pentru 35-40 minute.Se poate dubla sau tripla cantitatile si asa ies mai multe tarte care se pot pastra la rece,inchise in cutii(eu asa am facut)dar nu mai mult de 10 zile.Aceste tarte se pot umple cu orice crema . Crema mea este din:250g  mascarpone,300g iaurt cu fructe de padure,cca 7 g   gelatina hidratata in 2 linguri de apa apoi incalzita intr-un vas de metal(ATENTIE:GELATINA NU TREBUIE SA FIARBA IN NICI UN CAZ),zahar praf dupa gust,bucati de fructe,afine,capsuni etc.Mixam branza cu iaurtul si zaharul praf apoi adaugam gelatina continuand sa mixam pana gelatina se incorporeaza bine. Adaugam fructele taiate.Ideea pentru aceasta crema o am de la minunata  "LISSA"S CAKES"caruia ii multumesc din suflet!!!

10 comentarii:

Unknown spunea...

Buona questa crostata!!!!bravissima!!!

Tasha spunea...

Imi ploua in gura...vai ce pofta mi-ai facut@!

Federica Simoni spunea...

questa crostata deve essere sublime!!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Grazie ragazzi!!!!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Tasha.... te invit la o felie!!!!

Tivadar Emanuel spunea...

de unde tot scoti afinele alea? :((

Tivadar Emanuel spunea...

si ce mari si faine-s :(

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Nu am gradina di pacate!!!Din magazin le cumpar.Le gasesc mai rar dar cand le gasesc sar pe ele!!!Ne plac mult!Vad ca si tie!Ciao!

Tivadar Emanuel spunea...

Si inca cum imi plac mie! Le ador!!!!!!!!!

Tivadar Emanuel spunea...

De-abia astept sa vina vara sa merg dupa ele!

Bine ati venit !!!